FAQ
Här hittar du svar på vanliga frågor. Om du inte hittar det du söker här, tveka inte att kontakta oss direkt på info@cafecrema.se. Vi är här för att hjälpa dig och göra din upplevelse hos oss så smidig som möjligt.
Tårtfrågor
-
För vanliga tårtor räcker det med beställning en dag innan upphämtning.
För specialtårtor och/eller tårtor med bild rekommenderar vi att man beställer i god tid, gärna minst 3 dagar innan. Du kan alltid höra av dig till info@cafecrema.se för att kolla vilka möjligheter som finns.
-
Vi kan skriva en personlig text på många av våra tårtor. Om tårtans yta inte är lämplig för direkt textning, skriver vi istället på en marsipanbit som vi placerar ovanpå.
Detta tillval kostar 50 kr extra och finns att lägga till i vår webbshop när du beställer.
Om tillvalet inte är tillgängligt för en viss tårta, beror det på att vi inte rekommenderar det då ytan inte är platt. Om du trots detta önskar text på tårtan, är du välkommen att mejla oss på info@cafecrema.se.
-
Ja, det går att få en bild på tårtan. Tillvalet kostar 300 kr extra och fungerar endast på prinsesstårtor. Beställ i god tid, gärna minst 3 dagar innan. Mejla din bild och förfrågan till info@cafecrema.se.
-
Ja, det går att beställa laktosfria tårtor.
Tillvalet kostar 100 kr extra och finns att lägga till i vår webbshop när du beställer följande tårtor:
Om du önskar någon annan tårta laktosfri, är du välkommen att mejla oss på info@cafecrema.se för att se möjligheterna.
-
Följande tre tårtor innehåller inte gluten:
Chokladmoussetårta
Schwarzwaldtårta
Budapeststubbe
Om du önskar någon annan tårta glutenfri, är du välkommen att mejla oss på info@cafecrema.se för att se möjligheterna.
-
Följande tårtor är nötfria, men spår av nötter finns.
-
Vi rekommenderar att man inte väntar längre än två dagar.
-
Självklart!
Du är välkommen att mejla oss på info@cafecrema.se för att se möjligheterna.
Övriga frågor
-
Ja, du kan förbeställa via vår online order där du kan välja tid för att på ett enkelt och smidigt sätt plocka upp din beställning.
För större beställningar, vänligen mejla oss på info@cafecrema.se.
-
Självklart, var tydlig vid beställning vad det är för allergi du har så kan vi säkert hitta en lösning!
Viktigt att veta att all vår mat tillverkas på samma plats där spår kan förekomma för alla typer av allergier.
-
För vanliga tårtor räcker det med beställning en dag innan upphämtning.
För specialtårtor och/eller tårtor med bild rekommenderar vi att man beställer i god tid, gärna minst 3 dagar innan. Du kan alltid höra av dig till info@cafecrema.se för att kolla vilka möjligheter som finns.
-
Vi älskar hundar! De är varmt välkomna hos oss om de är lugna. Däremot ska hunden sitta på golvet under ditt besök pga hygienskäl.
-
Vi hänvisar i första hand till Foodora, Wolt eller Uber Eats kundtjänst för hjälp med beställningen.
Gäller det en pågående beställning och du behöver kontakta oss direkt? Telefonnummer hittar du på vår kontaktsida. Observera att vi inte kan genomföra återbetalningar, utan kontakta kundtjänsten från där du beställt.
För bästa möjliga service, mejla gärna till info@cafecrema.se, så hjälper vi dig!
-
Vi säljer endast digitala presentkort som går att beställa på vår online-order.
-
Ja, vi har Wi-Fi tillgängligt.
-
Vi har ett begränsat antal barnstolar att tillgå pga utrymmesskäl.
Barnvagnen måste stanna utanför pga brandföreskrifter. Fråga personal för att få hjälp!
-
Absolut, ni är varmt välkomna! Vi har drop-in, så ni kan komma förbi när det passar.
Om ni är fler än 8 personer som tänker besöka oss rekommenderar vi att ni mejlar oss på info@cafecrema.se så vi kan förbereda oss och ge er bästa möjliga upplevelse.
-
Bli en del av vårt team! Sök jobb på vår karriärsida (har vi inte några lediga tjänster uppe så kan du connecta med oss (spontanansökan)
Ja, vi tar emot prao. Ansök till info@cafecrema.se Vi får in en hel del prao ansökningar varje termin så tips är att försöka sticka ut i mängden!
-
Om du har möjlighet kan du gå tillbaka till caféet för att kolla.
Annars kan du mejla info@cafecrema.se eller ringa det café som gäller — du hittar rätt telefonnummer på vår kontaktsida.
-
Nej. Våra caféer är tyvärr kontantfria av säkerhetsskäl. Vi accepterar kort och Swish.
-
Absolut! Mejla oss på info@cafecrema.se, så svarar vi gärna på alla dina frågor.
-
Vi vill alltid bli bättre och ge våra gäster bästa möjliga upplevelse! Om du har feedback får du gärna mejla oss på info@cafecrema.se, så hjälper vi dig gärna.
-
Du är varmt välkommen att kontakta oss på info@cafecrema.se.
Uppge gärna följande uppgifter i ditt mejl för att vi ska kunna hjälpa dig snabbare:Ditt namn
Vilken av våra enheter köpet gäller
Belopp och vad som beställdes
Datum och tid för köpet
Kvitto/ordernummer (om du har det)